Στη σημερινή εποχή, τα διάφορα μέσα επικοινωνίας, όπως η τηλεόραση, ο κινηματογράφος, οι υπολογιστές και το διαδίκτυο έχουν εισβάλλει στη ζωή των παιδιών. Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά αφιερώνουν πολύ χρόνο στην ενασχόλησή τους με την τηλεόραση, το διαδίκτυο, και με ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζονται οι σκέψεις και τα συναισθήματα των παιδιών, καθώς τα παιδιά δέχονται ποικίλες επιδράσεις από αυτά που βλέπουν και μιμούνται συμπεριφορές που παρουσιάζονται.
Από τη μια μεριά, τα μέσα επικοινωνίας προσφέρουν πληθώρα πληροφοριών από πολλά ψυχαγωγικά και μορφωτικά προγράμματα ικανοποιώντας την περιέργεια και τον αυθορμητισμό των παιδιών.
Από την άλλη μεριά, η ποιότητα ορισμένων προγραμμάτων είναι αμφισβητούμενη καθώς πολλές φορές παρουσιάζουν ακατάλληλες σκηνές για παιδιά ή προωθούν πλασματικές καταναλωτικές ανάγκες και πρότυπα. Στις περιπτώσεις μάλιστα που προβάλλονται επαναλαμβανόμενες και έντονες σκηνές βίας ελλοχεύει ο κίνδυνος αρνητικών επιπτώσεων στην συμπεριφορά και στον ψυχικό κόσμο των παιδιών. Έρευνες έχουν δείξει ότι η βία που προβάλλεται στα μέσα αυτά εντείνει την επιθετική συμπεριφορά, τους εφιάλτες και τις φοβίες ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά και στα παιδιά που έχουν ευάλωτο ψυχικό κόσμο ή που υφίστανται βία στην οικογένειά τους. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η παρακολούθηση βίας δεν οδηγεί απαραίτητα σε αυξημένη εγκληματικότητα καθώς η επιθετική συμπεριφορά προκαλείται όχι μόνο από ένα παράγοντα αλλά από περισσότερα γεγονότα που διαδραματίζονται στη ζωή του παιδιού.
Επιπρόσθετα, έρευνες έχουν δείξει ότι οι πολλές ώρες ενασχόλησης με την τηλεόραση, το διαδίκτυο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια εντείνουν το στρες, την ανησυχία, την υπερένταση και τα προβλήματα ύπνου στα παιδιά. Επιπλέον, φαίνεται ότι μειώνουν τις ικανότητες συγκέντρωσης και προσοχής των παιδιών ιδιαίτερα κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής και κατά τη σχολική ηλικία. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι η υπερβολική ενασχόληση με τα συγκεκριμένα μέσα αντικαθιστά το χρόνο που θα αφιέρωναν τα παιδιά σε δημιουργικές ενασχολήσεις, όπως αθλητικές δραστηριότητες, παιχνίδι με φίλους και συζητήσεις.
Καλό θα ήταν οι γονείς να λάβουν ορισμένα μέτρα έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι παραπάνω αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά. Κρίνεται απαραίτητο οι γονείς να θέτουν το χρονικό όριο που ξοδεύουν τα παιδιά στα συγκεκριμένα μέσα σύμφωνα με το αναπτυξιακό επίπεδο και την ωριμότητα του παιδιού. Θα ήταν, επίσης, χρήσιμο να παρακολουθούν τηλεόραση ή να εξερευνούν ιστοχώρους μαζί με τα παιδιά έτσι ώστε να επιβλέπουν τις δραστηριότητές τους και να τους μαθαίνουν να αξιολογούν σωστά τις πληροφορίες και τα μηνύματα που δέχονται.
Κλείνοντας, όλα αυτά επιτυγχάνονται μέσω της συζήτησης των γονιών με τα παιδιά τους σε κλίμα θετικής αποδοχής και εμπιστοσύνης παρέχοντας κατά αυτόν τον τρόπο κλίμα ασφάλειας στα παιδιά.