Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου, Ενημέρωση|

 

Για όγδοη συνεχή χρονιά το Τμήμα Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης, Σχολικών Μονάδων και Σχολικών Επιτροπών της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Θέρμης σε συνεργασία με την ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε., Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης υλοποίησαν το πρόγραμμα «Λειτουργία Συμβουλευτικού Σταθμού Υποστήριξης της Σχολικής Κοινότητας», καινοτομώντας και προσθέτοντας τους «Κύκλους Διά Βίου Μάθησης». Με αυτόν τον τρόπο η υποστήριξη και ενδυνάμωση αφορά στους δημότες γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου, αλλά και περισσότερα μέλη της τοπικής κοινωνίας του με προτεραιότητα στα στελέχη των Διευθύνσεων και στα μέλη του Συμβουλίου Νέων του Δήμου.

Η συμμετοχή μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών στις δράσεις που υλοποιήθηκαν φέτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενη χρονιά. Συγκεκριμένα:

·         766 μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμμετείχαν σε δια-δραστικές βιωματικές συναντήσεις. Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν αφορούσαν στην αυτοεκτίμηση/αυτογνωσία, επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις, ενσυναίσθηση και αποδοχή της διαφορετικότητας, θυμός και η διαχείρισή του, έμφυλη βία, επίλυση συγκρούσεων και ανάπτυξη των δεξιοτήτων θετικής διαχείρισης της βίας.

·         168 μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμμετείχαν στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία τους με θέμα «Εκπαίδευση στις τεχνικές της Μη Βίαιης Επικοινωνίας». Οι συναντήσεις υλοποιήθηκαν στο ΕΠΑΛ Βασιλικών και στο 2ο ΓΕΛ Θέρμης.

·         228 συνεδρίες (198 ατομικές και 30 οικογενειακές), εκ των οποίων οι 188 με φυσική παρουσία στα γραφεία της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε. ήταν κάτι που δείχνει τη δυναμική της άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας προκειμένου να λυθούν προβλήματα και να απαντηθούν ανησυχίες.

·         144 γονείς παρακολούθησαν τις έξι αλληλεπιδραστικές ομιλίες που έγιναν σε σχολεία του δήμου κατόπιν αιτήματος είτε της διεύθυνσης- εκπαιδευτικών, είτε του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Οι θεματικές αφορούσαν στα εξής: Συγκρούσεις και προκλητικές συμπεριφορές εφήβων, βία και εφηβεία, όρια και ενίσχυση αυτοεκτίμησης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, επίλυση συγκρούσεων και διαχείριση θυμού των παιδιών.

·         141 αιτήσεις γονέων στις τέσσερις «Σχολές Γονέων» και στη μια ομάδα αυτοβοήθειας (όπου οι συμμετέχοντες γονείς, άνδρες και γυναίκες, έσκυβαν πάνω από το πρόβλημα που έφερε ένας/μία ή περισσότεροι γονείς, υπήρχε θετικό αποτέλεσμα σε επίπεδο ανακούφισης και άντλησης ιδεών και λύσεων). Η αξιολόγηση των γονέων έδειξε υψηλό ποσοστό ικανοποίησης και θετικά αποτελέσματα στην κατανόηση των αναγκών των παιδιών, όπως επίσης και στην βελτίωση της επικοινωνίας και της αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων.

·         28 γονείς θέλησαν να παρακολουθήσουν την οκτάωρης διάρκειας «Εκπαίδευση στις τεχνικές της Μη Βίαιης Επικοινωνίας και της Μη Βίαιης Αντίστασης», προσέγγιση που υιοθετεί μια στάση που εμπεριέχει αγάπη και δύναμη.

·         71 εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου παρακολούθησαν τα τέσσερα επιμορφωτικά προγράμματα με τίτλο «Κύρος μέσω σχέσης», οκτάωρης διάρκειας. Τα προγράμματα εστίασαν στην εξοικείωση με τη θεωρία της Μη Βίαιης Αντίστασης (ΜΒΑ) και της Μη Βίαιης Επικοινωνίας (ΜΒΕ) που δίνει έμφαση στην πρωτοκαθεδρία και ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν θετικά τις συναντήσεις και εκφράστηκε η επιθυμία για περισσότερες και πιο στοχευμένες επιμορφώσεις.

Στο πλαίσιο της νέας ενέργειας «Κύκλοι Δια Βίου Μάθησης» υλοποιήθηκαν έξι βιωματικές συναντήσεις στις οποίες συμμετείχαν και επωφελήθηκαν άμεσα 45 δημοτικοί υπάλληλοι, όλων των Διευθύνσεων του δήμου και του Συμβουλίου Νέων με στόχο την αυτό-βελτίωσή τους και την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες. Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν αφορούσαν στα εξής ζητήματα: εκπαίδευση στις τεχνικές της Μη Βίαιης Επικοινωνίας και Μη Βίαιης Αντίστασης, αυτογνωσία ως προϋπόθεση αποδοτικής εργασίας και αυτο-βελτίωσης, παράγοντες ενίσχυσης της εργασιακής ικανοποίησης, επικοινωνία και διαχείριση συγκρούσεων στις δημόσιες υπηρεσίες, η σημασία της συμπερίληψης στο εργασιακό περιβάλλον, και η αποτελεσματική διαχείριση του στρες στο χώρο εργασίας, εργαλεία αυτο-φροντίδας και πρόληψης επαγγελματικής εξουθένωσης.

 

Η αξιολόγηση των βιωματικών συναντήσεων έδειξε υψηλό βαθμό (86,5%) ικανοποίησης μεταξύ των συμμετεχόντων, με τη «Διαχείριση του στρες» να συγκεντρώνει την υψηλότερη θετική βαθμολογία. Οι συμμετέχοντες/ουσες δήλωσαν ότι οι γνώσεις που έλαβαν ήταν «πολύ» ή «αρκετά» βοηθητικές στην εργασία τους κατά 91,6% και ότι ενισχύθηκε ο διάλογος, η κατανόηση των προσωπικών αναγκών και η ευελιξία στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.

Κλειδί για την επιτυχημένη ολοκλήρωση των παραπάνω δράσεων ήταν η αμέριστη συμπαράσταση των στελεχών της Διεύθυνσης Παιδείας, Αθλητισμού και Πολιτισμού του δήμου και η συνεργασία των διευθυντών/ντριών, εκπαιδευτικών και συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων.

 


Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο

Comments are closed.

Μετάβαση στο περιεχόμενο