Σε απάντηση δημοσιεύματος του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ της 17ης Σεπτεμβρίου 2013, που αφορούσε σε ανακοίνωση των Κ.Ο. του ΚΚΕ Θέρμης, και του υπομνήματος των Λαϊκών Επιτροπών Θέρμης που μας κατατέθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2013, τα οποία αφορούν στη λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Θέρμης και σε διακοπές υδροδότησης σε λαϊκά νοικοκυριά, δηλώνουμε τα παρακάτω:
1. Όταν μία ανακοίνωση, όπως αυτή των οργανώσεων του ΚΚΕ και των Λαϊκών Επιτροπών, στηρίζεται σε ελλιπή και αναληθή στοιχεία, τότε παραπληροφορεί και αποπροσανατολίζει τους πολίτες, ακόμα και αν δεν έχει σκοπιμότητα. Η ΔΕΥΑ Θέρμης αναθεώρησε την τιμολογιακή της πολιτική με μείωση των τιμών και με νέες εκπτώσεις από 1η Αυγούστου 2013, με στόχο να υποστηρίξει την κοινωνία και τους συμπολίτες μας που αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Η διαδικασία αυτή έγινε με διαβούλευση και πολλαπλές συνεδριάσεις οργάνων, όπου συμμετείχαν οι συντάκτες των ανακοινώσεων και πολλές από τις προτάσεις τους έγιναν αποδεκτές. Η νέα τιμολογιακή πολιτική ωφελεί όλα τα λαϊκά στρώματα, τους πολίτες και τους επαγγελματίες, και δίνει δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής σε όλους όσους έχουν ανάγκη και αδυναμία εξόφλησης του λογαριασμού ύδρευσης. Η πολιτική νερού του δήμου έχει μοναδικό στόχο την ελάφρυνση των νοικοκυριών και των πολιτών στις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες και την προστασία του νερού ως δημόσιο αγαθό.
2. Οι διακοπές υδροδότησης στις οποίες προχωρά η ΔΕΥΑ Θέρμης δεν έχουν ταξικό χαρακτήρα, αλλά αντίθετα εφαρμόζονται σε αυτούς που υποτιμούν και θίγουν τη δημόσια διαχείριση του νερού, εφόσον είτε υπερκαταναλώνουν είτε δεν διακανονίζουν τους λογαριασμούς τους, ακόμα και για χρόνια. Διακοπή νερού γίνεται μόνο σε όσους είναι μακρόχρονοι και συστηματικοί κακοπληρωτές και όχι σε όσους έχουν ανάγκη. Σε καμία περίπτωση δεν κόπηκε νερό σε καταναλωτή χωρίς πολλαπλές ειδοποιήσεις και πριν την παρέλευση τουλάχιστον ενός χρόνου. Πολύ δε περισσότερο δεν κόβεται το νερό σε ανέργους και φτωχά νοικοκυριά, όπως ψευδώς μας κατηγορούν τα δημοσιεύματα. Πάνω από 1.000 καταναλωτές έχουν χρησιμοποιήσει τις διευκολύνσεις της τιμολογιακής πολιτικής τον τελευταίο χρόνο και έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους, ενώ μόνο 75 υδρόμετρα παραμένουν σε διακοπή, τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι ακατοίκητα ακίνητα (το σύνολο των υδρομέτρων της ΔΕΥΑ Θέρμης είναι 25.000). Τα στοιχεία αυτά εγγράφως έχουν δοθεί στους συντάκτες της ανακοίνωσης και μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η απόκρυψή τους.
3. Είναι λανθασμένο, αντιπεριβαλλοντικό και ουσιαστικά αντιδημοκρατικό να συνδέεται ο δημόσιος χαρακτήρας του νερού με την ασύδοτη χρήση του από λίγους καταναλωτές. Δημόσιο αγαθό δεν σημαίνει αλόγιστη χρήση και υπερκατανάλωση, αλλά χρήση από όλους με κανόνες και σεβασμό στο περιβάλλον. Η διατήρηση της δημόσιας λειτουργίας για το νερό απαιτεί συνειδητούς και ενεργούς πολίτες και όχι δημοτικές υπηρεσίες ζημιογόνες και σπάταλες. Ιδιαίτερα σε μια ανταποδοτική και περιβαλλοντική υπηρεσία, όπως η ύδρευση και η αποχέτευση, η μη πληρωμή του κόστους λειτουργίας θα σήμαινε αμφισβήτηση των μισθών των εργαζομένων που στηρίζουν αυτή τη δημόσια λειτουργία ! Αυτό επιδιώκουν οι Λαϊκές Επιτροπές Θέρμης; Ή μήπως προτείνουν να αναλάβουν τα χρέη των λίγων ασυνεπών καταναλωτών οι υπόλοιποι συμπολίτες μας, οι οποίοι σέβονται τα δημόσια αγαθά, πληρώνουν -έστω και με διακανονισμό- τους λογαριασμούς τους και θέλουν ένα δήμο αγωνιστικό αλλά νοικοκυρεμένο;
4. Είναι ψευδές ότι η ΔΕΥΑ Θέρμης έδωσε εντολή να κοπεί η υδροδότηση σε ανέργους ή σε άπορους. Αντιθέτως για τις ομάδες αυτές εφαρμόζεται κοινωνικό τιμολόγιο με έκπτωση 50{9277431203aab0aa2421f575dad9809b2ce7438027171783f545e8a654977a78}. Είναι αντιδεοντολογικό οι ανακοινώσεις να υποκρύπτουν το κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΥΑ Θέρμης που περιλαμβάνει πολύτεκνους, ΑΜΕΑ, μονογονεϊκές οικογένειες, άνεργους, άπορους, και όλες τις κατηγορίες που αναφέρονται στο άρθρο. Κατά συνέπεια κάθε χαρακτηρισμός περί ανάλγητης πολιτικής είναι χωρίς κανένα πραγματικό στοιχείο και υπόβαθρο. Και κάθε αίτημα κατατίθεται εκ του περισσού, εφόσον το κοινωνικό τιμολόγιο νερού υπάρχει στο δήμο Θέρμης και επεκτείνεται και σε επαγγελματίες και κτηνοτρόφους.
5. Οι ισχυρισμοί περί διπλασιασμού τιμολογίων είναι επίσης ανυπόστατοι, αφού το τιμολόγιο ύδρευσης του δήμου Θέρμης παραμένει το χαμηλότερο της ευρύτερης περιοχής και παρά την ενοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής με το σχέδιο Καλλικράτης στη συντριπτική πλειοψηφία των οικισμών παραμένει σταθερό εδώ και πολλά χρόνια.
6. Τέλος οι διεκδικήσεις που αφορούν στο ΦΠΑ ή στο ειδικό τέλος του 80{9277431203aab0aa2421f575dad9809b2ce7438027171783f545e8a654977a78} (άρθ.11, Ν. 1069/80) αποτελούν διεκδικήσεις που κατατίθενται προς την πολιτεία και δεν μπορούν να επιλυθούν από τη ΔΕΥΑ Θέρμης που υποχρεούται να εφαρμόζει τους νόμους. Καμία δημοτική αρχή, ακόμα και αν ήταν προσκείμενη στις Λαϊκές Επιτροπές, δεν θα μπορούσε να εφαρμόσει τιμολόγιο νερού κατά παράβαση της νομοθεσίας.
Συμπερασματικά επαναλαμβάνουμε σε όλους τους τόνους ότι η κοινωνική πολιτική και η υποστήριξη των συμπολιτών μας που υποφέρουν από την κρίση είναι πρώτη προτεραιότητα του δήμου Θέρμης με συγκεκριμένα μέτρα. Παιδικοί σταθμοί, Κέντρα δημιουργικής Απασχόλησης, Ειδικές δομές για ΑΜΕΑ, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΑΠΗ, Φροντίδα Τρίτης Ηλικίας, Κοινωνικό Παντοπωλείο, υποστήριξη και στέγαση των κοινωνικών δικτύων και δομών αλληλεγγύης των ενεργών πολιτών συνδυάζονται με ειδικά τιμολόγια και εκπτώσεις σε δημοτικά τέλη, ύδρευση-αποχέτευση, παιδικούς σταθμούς, πολιτισμό, αθλητισμό και κατασκηνώσεις ΑΜΕΑ.
Η χρήση ανυπόστατων επιχειρημάτων κατά της δημοτικής αρχής αποτελούν, στην καλύτερη των περιπτώσεων, αποπροσανατολισμό των πολιτών. Το αδυνάτισμα των κοινωνικών συνεργασιών και μετώπων και η δημιουργία ψευδών αντιθέσεων μεταξύ αυτοδιοικητικών φορέων και πολιτών αδυνατίζουν τις διεκδικήσεις που έχουμε διατυπώσει μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο με συμμετοχή και των υπολοίπων παρατάξεων. Οι διεκδικήσεις του δήμου Θέρμης στοχεύουν στην επιβίωση των Δήμων αλλά και της τοπικής κοινωνίας στη σημερινή άδικη επίθεση που δέχονται από τις μνημονιακές πολιτικές.
Οι πολιτικές που εφαρμόζονται σε όλες τις δημοτικές υπηρεσίες της Θέρμης προστατεύουν το δημοτικό χαρακτήρα των λειτουργιών και εξασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στα δημόσια αγαθά της παιδείας, της ποιότητας ζωής, της πρόνοιας, του νερού, της καθαριότητας, του πολιτισμού και του αθλητισμού, με ελάφρυνση των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και βιώσιμες δομές και υπηρεσίες, χωρίς δάνεια και πρόσθετους φόρους στους πολίτες.