ΣΥΝΤΟΜΕΥΣΕΙΣ:

Μουσική Αγωγή

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η Μουσικοκινητική Αγωγή είναι ο τομέας της Μουσικής Παιδαγωγικής που σαν σκοπό έχει τη γνωριμία του παιδιού με την μουσική συνδυάζοντας την μουσική το λόγο και την κίνηση.  Σύμφωνα με τον Dalcroze και Orff (θεμελιωτές της ρυθμικής και μουσικοκινητικής αγωγής) μια τέτοια αγωγή  απευθύνεται στον άνθρωπο σαν σύνολο ψυχικό, σωματικό και πνευματικό.

Πρώτη βασική παιδαγωγική αρχή του μαθήματος είναι η ενασχόληση του παιδιού με τη μουσική να γίνεται βιωματικά και να έχει χαρακτήρα παιχνιδιού. 

Οι μουσικές δραστηριότητες αποσκοπούν:

  • Στην κοινωνικοποίηση του. 

Στόχος : Μέσα από ομαδικές μουσικές δραστηριότητες, το παιδί μαθαίνει να συνεργάζεται, να εμπιστεύεται, να διεκδικεί. Μαθαίνει να τηρεί τους κανόνες των παιχνιδιών, να σέβεται τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας , να κατανοεί τις υποχρεώσεις του ίδιου αλλά και των υπόλοιπων μελών της ομάδας  και να χαίρεται τα αποτελέσματα της συνεργασίας.

  • Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων.

Στόχος: Συνειδητοποίηση από τα παιδιά των πολλών κινητικών και εκφραστικών δυνατοτήτων που έχει το σώμα τους, αναπτύσσοντας  παράλληλα τη δημιουργικότητα και την φαντασία τους.

  • Ανάπτυξη των προσωπικών ικανοτήτων όπως της προσοχής, της συγκέντρωσης, της μνήμης.

Μέσα από μουσικά  παιχνίδια που σταδιακά η διάρκεια και η δυσκολία τους θα αυξάνει, θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε αυτές τις ικανότητες, οι οποίες είναι σημαντικές γιατί βοηθούν στο να πραγματοποιηθεί μία δραστηριότητα σωστά και πιο γρήγορα. 

  • Ακουστική αντίληψη.

Στόχος: Πρώτος στόχος είναι η αλλαγή της συμπεριφοράς του παιδιού απέναντι στο ακουστικό περιβάλλον. Αρχίζει και διακρίνει τους ήχους και τους θορύβους που ακούει, να διακρίνει τα χαρακτηριστικά τους, να τους αναγνωρίζει, να συσχετίζει ήχο και πηγή που τον προκαλεί. Αυξάνει την παρατηρητικότητα του και την συγκέντρωσή του.

  • Εμπέδωση μουσικών εννοιών μέσω κίνησης

Στόχος: Να γνωρίσουν τα παιδιά τις διάφορες μουσικές έννοιες  (ταχύτητα, ένταση, τονικό ύψος, χροιά, διάρκεια κ.λ.π.)

με βιωματικό τρόπο και να τις αποδώσουν με κίνηση, στα μουσικά όργανα αλλά και να ανταποκριθούν σωστά στο άκουσμά τους. Σημαντικό βάρος δίνεται στην καλλιέργεια του ρυθμού.

  • Ακρόαση μουσικής σε συνδυασμό με κίνηση, ζωγραφική, λόγο(τραγούδι, ήχους κ.λ.π.).

Στόχος: Να μάθουν τα παιδιά ότι η μουσική είναι τρόπος έκφρασης, είναι μία τέχνη απαραίτητη για τη ζωή μας και ότι το μουσικό έργο( όποιο και να είναι αυτό)  το ακούμε με το αυτί αλλά και το σώμα μας, με το μυαλό αλλά και με το συναίσθημα.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

 Η κατασκευή  μουσικών οργάνων  αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της παιδαγωγικής πράξης. Επιτρέπει στα παιδιά να έρθουν σε επαφή και να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και το ηχόχρωμά τους, να αναπτύξουν δεξιότητες μέσα από τη διαδικασία της κατασκευής και να ενεργοποιήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.

Η εμπλοκή των παιδιών σε δραστηριότητες κατασκευών έχει μεγάλη παιδαγωγική σημασία, καθώς συμβάλλει στο να αγαπήσουν τα παιδιά τα μουσικά όργανα και να αποκτήσουν βασικές γνώσεις οργανογνωσίας μέσα από την πράξη. Επιπλέον, όταν τα αυτοσχέδια όργανα χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο μουσικών δραστηριοτήτων στην τάξη καταδεικνύεται η αξία και χρηστικότητα που έχουν για το μάθημα της μουσικής.

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ

Μέσα από τραγούδια αλλά και φωνητικές ασκήσεις και παιχνίδια, οι μικροί χορωδοί καλλιεργούν τη φωνή τους και αποκτούν, εκτός από θεωρητικές γνώσεις και βασικές φωνητικές δεξιότητες, την εμπειρία και τη χαρά της συνεργατικής μουσικής δημιουργίας. Εκφράζουν τα συναισθήματα τους, ανεβάζουν την αυτοεκτίμηση τους και λειτουργούν για το καλό της ομάδας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Bartle «Ο ρόλος μιας παιδικής χορωδίας δεν είναι απλά ψυχαγωγικός αλλά πολύ πιο σπουδαίος. Είναι μορφωτικός, παιδαγωγικός, κοινωνικός. Παράλληλα δηλαδή με τη μουσική καλλιέργεια και ευχαρίστηση που προσφέρει στα παιδιά, συμβάλλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους».

BOOMWHACKERS

Τα Boomwhackers είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μελωδικά κρουστά μουσικά όργανα για τη μουσική εκπαίδευση και τη μουσικοθεραπεία σε όλο τον κόσμο. Tα Boomwhackers είναι πολύχρωμοι πλαστικοί σωλήνες. Κάθε χρώμα παράγει τη δική του μουσική νότα και είναι πολύ διασκεδαστικό να τα παίζει κανείς. Μπορούν να παιχτούν με πολλούς διαφορετικούς και ενδιαφέροντες τρόπους. Τα χτυπήματα με το χέρι, τα χτυπήματα μεταξύ τους ή στο πάτωμα είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να παράγετε μια ατελείωτη σειρά ήχων. Είναι εύκολα στη χρήση τους και στην εκμάθηση τους. Τα παιδιά μαθαίνουν τη μελωδία και τον ρυθμό με μεγάλο ενθουσιασμό. Τα Boomwhackers μας βοηθούν να μάθουμε πώς να συνεργαζόμαστε και να στηριζόμαστε πάνω σε ομαδικές δεξιότητες. Αυτό κάνει την αναπαραγωγή μουσικής με τους boomwhackers μια εξαιρετική δραστηριότητα όχι μόνο για τα παιδιά στο σχολείο αλλά και για τους ενήλικες H λήψη μαθημάτων μουσικής αυξάνει τις συνδέσεις των εγκεφαλικών ινών στα παιδιά και μπορεί να είναι χρήσιμη για τη θεραπεία του αυτισμού και της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Τα Boomwhackers είναι ένας πολύ καλός τρόπος διδασκαλίας μουσικής σε σχολεία .

ΦΛΟΓΕΡΑ

Ένα από τα δημοφιλέστερα όργανα στην Ευρώπη από το Μεσαίωνα μέχρι και σήμερα. Εξαιτίας του μεγέθους και του βάρους του παίζεται εύκολα από μικρά χέρια και γι’ αυτό είναι όργανο προσφιλές και εύκολο για τα μικρά παιδιά. Ανήκει στην οικογένεια των ξύλινων πνευστών οργάνων. Η κατασκευή του περιλαμβάνει έναν κυλινδρικό σωλήνα με οπές για τα δάχτυλα και ένα επιστόμιο. Υπάρχουν πέντε διαφορετικά μεγέθη αυλών, με δημοφιλέστερο απ’ αυτούς τον soprano. Όπως συμβαίνει με όλες τις οικογένειες οργάνων, όσο μικρότερο είναι το μέγεθος, τόσο οξύτερος είναι ο ήχος που παράγει. Ο αυλός χρησιμοποιείται ευρύτατα στην κλασική μουσική, με αποκορύφωμα την εποχή του μπαρόκ, αλλά είναι και εξαιρετικά διαδεδομένος στην παραδοσιακή και την ελαφρά μουσική. Η συμμετοχή στη μουσική από μικρή ηλικία μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα μάθησης του παιδιού και της μνήμης τονώνοντας τον εγκέφαλο» .Τα παιδιά όταν είναι μέλη μιας μουσικής ομάδας, μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με τους άλλους και αρχίζουν να εκτιμούν τα οφέλη που προέρχονται από τη συνεργασία και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ηγεσίας ,την αυτοσυγκέντρωση και την πειθαρχία. Τα παιδιά μέσα από τη μουσική και οποιοδήποτε μουσικό όργανο, θα μάθουν να εκφράζονται και να έχουν υπομονή για να βγει ένα καλό αποτέλεσμα.

 

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΟΦΩΝΟΥ

Μεταλλόφωνο για παιδιά ηλικίας 5 – 6  ετών

Εκτέλεση απλών ρυθμικών και μελωδικών σχημάτων καθώς και απλών τραγουδιών. Στα πλαίσια στης μουσικοκινητικής αγωγής  τα παιδιά γνωρίζουν το μεταλλόφωνο και αρχίζουν να μαθαίνουν τις πρώτες νότες και να παίζουν τα πρώτα τους τραγούδια εφαρμόζοντας  τις γνώσεις που έχουν από τη μουσικοκινητική αγωγή.  Μέσα από χρώματα και σχήματα όλα γίνονται πιο ευχάριστα και απλά.  

Μεταλλόφωνο για παιδιά ηλικίας 7 – 12 ετών

Ασκήσεις  και μελωδίες που σε συνδυασμό με τα Boomwhackers, τους κουβάδες και το τραγούδι η δημιουργία μιας μικρής μπάντας γίνεται βασικός μας στόχος!!! Σας περιμένουμε για όμορφα μουσικά ταξίδια!!!!

 ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΙΘΑΡΑΣ

Η κιθάρα ήταν ένα όργανο της αρχαίας Ελλάδας.

Στις μέρες μας η κιθάρα είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές και αγαπητό όργανο.

Τη συναντάμε σε όλα τα είδη της μουσικής κλασσική, λαϊκή, παραδοσιακή,jazz,rock.

Η εκμάθηση της κιθάρας όπως άλλωστε και κάθε μουσικού οργάνου θέλει υπομονή και επιμονή. Η ενασχόληση ‘’ερασιτεχνικά’’ με την κιθάρα είναι σχετικά εύκολη και ιδιαίτερα αγαπητή στις παρέες.

Οι ψυχίατροι και οι ψυχολόγοι πιστεύουν ότι η μουσική έχει 7 σημαντικά οφέλη για τα παιδιά.

1.Διεγείρει τον εγκέφαλο

2.Βελτιώνει την μνήμη

3.Κοινωνικότητα

4.Αποκτούν αυτοπεποίθηση

5.Υπομονή

6.Πειθαρχία

7.Δημιουργικότητα

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η γυμναστική στα ΚΔΑΠ μέσω ασκήσεων και παιγνιδιών δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν την ομαδικότητα και την συνεργασία και να εξελίξουν τις κινητικές τους δεξιότητές. Στόχος είναι να αγαπήσουν τόσο την γυμναστική όσο και το σώμα τους.

 

  • Circuit training for kids: κυκλική προπόνηση για παιδιά που στόχο έχει να βελτιώσει τις ικανότητες του σώματος όπως τον συγχρονισμό και τον συντονισμό.
  • Pilateszumba για παιδιά: ορθοσωμικές ασκήσεις που στοχεύουν να βοηθήσουν τα παιδιά να ελέγχουν το σώμα τους.
  • Zumba: χορός με σύγχρονες χορογραφίες.
  • Ολυμπιακά αθλήματα: τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν μέσω ασκήσεων και παιγνιδιών τα Ολυμπιακά αθλήματα.
  • Πινγκ – πονγκ: εκμάθηση του αθλήματος της επιτραπέζιας αντισφαίρισης και διεξαγωγή τουρνουά στην διάρκεια της χρονιάς.

ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Μαγικό σποράκι

Στη δραστηριότητα αυτή πραγματοποιείται η επαφή  των παιδιών με το περιβάλλον  και πιο συγκεκριμένα με τα φυτά. Η επαφή αυτή επιδιώκει τη γνωριμία  των παιδιών με  το περιβάλλον και τους  τρόπους ανάπτυξης  των φυτών , την ευαισθητοποίηση τους για την ανάπτυξη και την προστασία και τη δράση τους πάνω σε αυτά τα ζητήματα.

Τα φυτά  μας δίνουν την αίσθηση ότι αισθανόμαστε καλά και είμαστε χαρούμενοι.

Για τα παιδιά είναι κάτι πολύ θετικό ,αφού με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να τους προσκαλέσουμε να έρθουν πιο κοντά στη φύση σε κάθε εποχή του χρόνου, εκτός από το γεγονός ότι έχουμε τη δυνατότητα να καλλιεργούμε φυτά και ορισμένα είδη είναι φαρμακευτικά και βρώσιμα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο.

 

7
φυση

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

Αγγλικά στο ΚΔΑΠ. Τα παιδιά μαθαίνουν Αγγλικά μέσα από το παιχνίδι, τα μουσικοκινητικά τραγούδια, τις χειροτεχνίες και τις ομαδικές εργασίες. Έτσι αναπτύσσεται η συνεργασία, η ομαδικότητα, η κοινωνικοποίηση, ενώ από την άλλη τα παιδιά ανακαλύπτουν τα ταλέντα τους και τα ενδιαφέροντα τους. Αποτέλεσμα, μέσα από την επαφή με τα Αγγλικά, είναι να αναπτύσσουν την προσωπικότητα τους, την αυτοπεποίθηση τους, την κριτική τους σκέψη και τα συναισθήματα τους.

11
12

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Τα παιδιά από τη φύση τους, αγαπούν τις τέχνες. Μέσα από τη ζωγραφική και τις κατασκευές, (δύο από τις πολλές μορφές των εικαστικών τεχνών), αποκομίζουν με διασκεδαστικό τρόπο σημαντικά οφέλη, τόσο σε συναισθηματικό, νοητικό όσο και σε μαθησιακό επίπεδο.

Στο εργαστήρι μας, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα υλικά, εξερευνούν τις δυνατότητές τους, δίνουν μια δεύτερη ευκαιρία σε αντικείμενα που η χρησιμότητά τους έχει πια τελειώσει.

Δημιουργούν τους δικούς τους κόσμους σε δύο και τρεις διαστάσεις, αναπτύσσοντας τη φαντασία, τη λεπτή κινητικότητα και τη μη λεκτική επικοινωνία, με νέους κώδικες.

Μέσα από ομαδικές ασκήσεις, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να μοιράζονται.

Βλέποντας τις ιδέες τους να ζωντανεύουν μπροστά τους, τονίζεται η αυτοπεποίθησή τους.

15

Comments are closed.

Μετάβαση στο περιεχόμενο